1 Ιουνίου 2012

Παιδιά και ζώα

Αποφασίσαμε να το παίξουμε εντελώς αγροτόσπιτο και είπαμε να πάρουμε και ένα σκυλάκι.Είχαμε ήδη έναν γάτο το Σωτήρη και δυο τρεις άλλες γάτες της γειτονιάς που κυκλοφορούσαν στο σπίτι μας.
Βέβαια για να πω την αλήθεια δεν ξετρελάθηκα στην ιδέα να πάρουμε ένα ακόμα κατοικίδιο και ειδικά σκύλο γιατί είναι μεγάλη δέσμευση.Ο σκύλος θέλει περισσότερη φροντίδα από την γάτα. Θέλει το φαγητό του , το νερό του , το μπάνιο του σε αντίθεση με τη γάτα που είναι πολύ ανεξάρτητη σαν ζώο.
Μετά όμως από "διαβουλεύσεις" με τον άντρα μου αποφασίσαμε να πάρουμε ένα μικρό σκυλάκι. Ο άντρας μου ήθελε ένα μεγάλο σκύλο του στυλ ροντβάιλερ και εγώ δεν ήθελα καθόλου. Και τελικά το μοιράσαμε στη μέση.

Ο δαίμων της φωτογραφίας πάλι έκανε το θαύμα του με την ημερομηνία

Την ονομάσαμε και Λόρι γιατί ο μικρός συνέχεια λορι λορι λέει. Μέχρι στιγμής ενώ ο σκύλος έδειξε τρελό ενδιαφέρον για τον μικρό , ο μικρός τουλάχιστον ακόμα δεν του δίνει ιδιαίτερη σημασία. Ασχολείται με τα αυτοκίνητα μικρά και μεγάλα και με τον Σωτήρη τον γάτο μας που τον κυνηγάει.

Ένας ακόμα λόγος που αποφάσισα για τον σκύλο είναι πως τα ζώα συντροφιάς μπορούν να επηρεάσουν θετικά την ανάπτυξη των παιδιών. Έρευνες έχουν δείξει βελτιωμένες κοινωνικές δεξιότητες και αυτοπεποίθηση σε παιδιά που έχουν ζώα. Τα παιδιά αυτά έχουν και περιορισμένες πιθανότητες για εγκληματική συμπεριφορά, αργότερα στη ζωή τους.
Τα παιδιά μπορούν να μάθουν να είναι υπεύθυνα, να μεταχειρίζονται κάτι ευγενικά, τη συμπεριφορά των ζώων και το θάνατο. Οι γονείς μπορεί να χρησιμοποιήσουν τα ζώα για να διδάξουν στα παιδιά τους. Είναι καλό για τα παιδιά να μάθουν να νοιάζονται για κάποιον άλλο εκτός από τον εαυτό τους.  http://www.iatronet.gr

Τα παιδιά που έχουν κατοικίδια ζώα έχουν την ευκαιρία για μάθηση, για ανάπτυξη της συναισθηματικής τους νοημοσύνης, για  ανάπτυξη του αισθήματος της ευθύνης και για περισσότερη σωματική άσκηση - εμάς αυτό δεν μας λείπει καθόλου. Επίσης έχει παρατηρηθεί ότι αυτά έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση και αισθήματα κοινωνικής ευθύνης.
Τα παιδιά διδάσκονται για τα συναισθήματα των άλλων και τα για δικά τους μέσα από την αλληλεπίδραση. Ένα βασικό χαρακτηριστικό της συναισθηματικής νοημοσύνης σύμφωνα μα τον Goleman είναι η «εν συναίσθηση» δηλαδή η ικανότητα του ατόμου να αντιλαμβάνεται και να κατανοεί τα συναισθήματα του άλλου. Ο σκύλος επειδή είναι ένα ζώο πολύ επικοινωνιακό προσφέρει μια εξαιρετική ευκαιρία για την ανάπτυξη της «ενσυναίσθησης» στο παιδί. Βέβαια σε αυτή την διαδικασία μάθησης είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος των γονιών.
Η εν συναίσθηση βοηθά το άτομο στην οριοθέτηση της δικής του συμπεριφοράς αναγνωρίζοντας και σεβόμενο τις ανάγκες του άλλου. Σε αυτή την περίπτωση η οριοθέτηση δεν επιβάλλεται από τους γονείς στο παιδί αλλά προέρχεται από το ίδιο το άτομο σαν μια ικανότητα αυτορύθμισης.
Η επίδραση των ζώων στα παιδιά είναι ευεργετική για πολλούς λόγους. Τους παρέχεται, μέσω των ζώων συναισθηματική υποστήριξη και αίσθημα ασφάλειας . Σε σχετική μελέτη βρέθηκε ότι τα νήπια και βρέφη που μεγαλώνουν με ζώο συντροφιάς, δεν γλείφουν τον αντίχειρά τους, κλασσικό παράδειγμα συναισθηματικής ανασφάλειας.
Μέσω της φροντίδας του ζώου αναπτύσσεται στο παιδί η υπευθυνότητα, η φροντίδα για τους άλλους και η αίσθηση ικανότητας. Το παιδί νιώθει χρήσιμο. Η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμηση του ενδυναμώνονται.
Τι μαθαίνουν τα παιδιά από τα ζώα;
Τα παιδιά που μεγαλώνουν με κατοικίδια έχουν τη δυνατότητα να μάθουν εμπειρικά για το κύκλο της ζωής όπως η αναπαραγωγή, η γέννηση, τα γηρατειά , η ασθένεια και ο θάνατος. Μέσω της παρατήρησης, θα κατανοήσει βιωματικά τις αναλογίες της ανθρώπινης ζωής και της ζωής των ζώων αποκτώντας μια καλύτερη επαφή ε τη δική του φύση και τις υπαρξιακές της διαστάσεις.
Σύμφωνα με πολλές ψυχολογικές θεωρίες , η βιωματική μέθοδος γνώσης, η εμπειρία, ενισχύει ουσιαστικά το άτομο. Αυτά τα παιδιά αντιμετωπίζουν τη ζωή πιο ρεαλιστικά και αντιμετωπίζουν πιο εύκολα τις διάφορες απώλειες στη ζωή τους. Τα ζώα συντροφεύουν τον άνθρωπο στη μοναξιά του. Σύμφωνα με στοιχεία επιστημονικών μελετών , η θεραπευτική συμβολή των ζώων, συντροφιάς σε παιδιά, με προβλήματα: νοσολογικά, συναισθηματικά και συμπεριφοράς είναι ανεκτίμητη.
Η παιδική ωμότητα απέναντι στα ζώα προμηνύει ενήλικη επιθετικότητα και εγκληματικότητα. Ένα από τα χειρότερα πράγματα που μπορούν να συμβούν σε ένα παιδί σε σχέση με τη μετέπειτα ενήλική του ζωή , είναι να βασανίσει ή να σκοτώσει ένα ζώο και να μην έχει συνέπειες.
Η παιδική εγκληματικότητα κατά των ζώων αποτελεί ένα δείκτη του πως θα εξελιχθεί το παιδί αργότερα ως ενήλικας. Μαθαίνοντας από νωρίς στο παιδί το σεβασμό προς τα ζώα, του προσφέρουμε ένα πολύτιμο εφόδιο για ένα σωστό τρόπο συμπεριφοράς ενάντια στη «Βία».
Συμπερασματικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι μέσω των κατοικίδιων ζώων καλλιεργούνται στα παιδιά οι αξίες του ανθρωπισμού, της οικολογικής συνείδησης, της ηθικής ευθύνης του αλτρουισμού. Όλα τα πιο πάνω αποτελούν μόνο κάποια από τα οφέλη της συμβίωσης του παιδιού με ένα κατοικίδιο ζώο. Οι γονείς διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη επιτυχία αυτής της διαδικασίας. Η επιλογή του ζώου, η προστασία των παιδιών από τις μολύνσεις που πιθανόν μπορούν να υποστούν από αυτά, η ηλικία των παιδιών , ο χώρος τον οποίον διαθέτουν καθώς , η προθυμία και συμμετοχή των ιδίων των γονιών στη φροντίδα αυτών είναι παράγοντες τους οποίους θα πρέπει να λάβουν υπόψη οι γονείς πριν την απόφαση για απόκτηση ενός ζώου στο σπίτι. http://www.healthierworld.gr

Βέβαια καλά όλα αυτά αλλά ποιος φροντίζει το ζωντανό εκεί είναι το θέμα.Γιατί ο κλήρος πέφτει συνήθως στο γενναίο αν και έχω κα΄νει συμφωνήσαμε τον άντρα μου πως είναι δικιά του ευθύνη.
Και το άλλο είναι πως όταν θελήσουμε να φύγουμε για διακοπές θα μπορέσουμε να συντονιστούμε με τους γείτονες - έχουν και αυτοί σκυλιά - για να προσέχουν την Λόρι μας. Το μόνο που θα με εκνευρίσει πολύ με τον σκύλο , και το βλέπω να έρχεται , είναι πως θα μας κάνει τον κήπο άνω κάτω που σημαίνει θέλει πολύ εκπαίδευση.
Για να δούμε!